Hobby & Fritid

Fru Jannike

Hur motionerar jag som gravid?
Jag har blivit så himla duktig på att promenera igen. Nu när jag mår så mkt bättre i graviditeten så här jag fått massor av energi, motivation och sug på rörelse. 
Jag är fortfarande ganska hungrig av mig o vill äta ofta.. men jag försöker att inte äta så mkt varje gång. 

Det viktigaste för mig under graviditeten är ändå att jag håller igång.. att jag promenerar, tider, kör yoga och småtränar. Så jag behåller mina muskler o kan komma på fötterna snabbt efter förlossningen sen. 

Igår var jag i stallet o red.. supermysigt i snön trots att jag bara skrittade o travade lite barbacka. 
Har just nu inga problem allt att rida. 
Känns hur bra som helst.. 

Det enda jag känner är att jag fått lite foglossning som blir värre mot kvällsrna! En jag fullt fokuserad på att aldrig ge upp för smärtan!
Så varje dag går jag med Millan till skolan.. sen försöker jag gå en runda till med Gila. 
Jag är i stället o matar hästar 5 dagar i veckan. Och minst 2 av dom gör jag något med Donnan.  Rider eller longerar osv. 

minst 3-4 dagar försöker jag köra 15-30 minuters yoga.. och jag städar o fixar i hemmet 2 dagar i veckan. 

Förhoppningsvis ska det räcka för att hålla igång kroppen, o slippa värsta förlossningen. Men man vet aldrig..  lite sammandragningar sen kanske ja inte klarar promenera mer. ^^ 

Jag håller tummarna för en enkel graviditet iaf. 😍
Idag gick jag en promenad med Gila i klockarebacken.. super fint väder ju! 
Snart ska jag hälsa på min mamma en sväng. 

O jag har ju dessutom spelat in min första gravid v för v idag som kommer upp på youtube imorgon!! 😍