Hobby & Fritid

Fru Jannike

Svamp & tomt hus!!
Igår morse körde vi direkt upp på gården när jag & töserna vaknat. 
Och det var första frostmorgonen jag fick se denna hösten. 
Riktigt kallt och ruggigt.
 Men ändå såå härligt och fint väder. 

Hästarna promenerades som varje dag nu över till grannens hage för att mumsa gräs hela dagen. ♡

Millan blev ju ochså förkyld efter förra helgen, så hon har varit hemma från skolan hela veckan. 
Men sista dagarna va hon bra igen så hon kunde ochså följa med mig hem till Maggan på frulle & lite svampplockning. 
Så dit körde vi direkt efter gården och hade en trevlig förmiddag med god frukost, massa snack och en mysig tur i skogen. 

Vi hittade inte nått nämnvärt inom kantarell och trattkantareller, men lite olika sopp blev de iaf. :) 
Barnen åkte glatt i vagnen och fick sen gå själva lite genom skogen.. (och åka axlar såklart.. eller ja, mest). ^^ haha. 


Skogen är ju bara helt underbar!! 
Det ger så mkt energi, och är så rogivande. Speciellt när man är ute heelt ensam.. 
(Händer väldigt sällan.. ^^) 
När det nu väl händer så kan man verkligen njuta till tusen. 
Med barn är det roligt.. men inte lite avslappnande. 😂 haha. 

Jag och lilla Bella tog en sväng ut i skogen på eftermiddagen med när vi var på gården o väntade på pappa Pontus. 
Jag va nöjd.. Hon va inte speciellt nöjd.. 

Men det va ändå mysigt och jag fick utforskat lite olika svampar iaf. 
Och det finns så många fina giftiga sorter med.. dom ser ju så goda ut.
Super Synd att dom inte är ätliga ju.. 😅

Denna soppen nedanför hittade jag många av, och frågade i en grupp på facebook om den va ätlig. 
O ja visst va den det, men verkade inte rekommenderas smakmässigt. 
Dom flesta gissade på sandsopp, men ochså örsopp.  
Väldigt Synd.. haha. När man väl hittar lite fler. 


Ikväll ska jag redigera.. 
Så att vi äntligen kan släppa nästa birketvideo när vi HAR BÖRJAT PÅ INSIDAN!!
Här får ni lite sneak peak av hur tomt där är nu efter lite städning.. 😉








Imorgon kommer videon!! Ses då. 😘
#1 - tomppi6767

Ljuvliga bilder,ni kommer att få ett ljuvligt hem vilket ni verkligen är värda❤️

Svar: tack snälla du. ❤
Fru Jannike