Hobby & Fritid

Fru Jannike

Här målar vi om huset.
Vi fick hem färgen vi hade beställt och Pontus testmålade på framsidan för att testa se skillnaden. 
Och så såg vi ju att den färgen vi valt inte var alls så grå som vi trodde.. 😅
Den var mer beige mot grönt.. haha. Men vi tyckte om färgen och valde att fortsätta med den ändå. 

Färgen vi valde var Alcros kobbe. 


Så jag tog tag i penslarna igår och började på att måla insidan istället vid uteplatsen. 
Där trodde jag man nådde bättre för att jag skulle slippa balansera på sneda stegar med bebismagen. 
Men njaa.. jag fick minsann stå på stege ändå..  men det gick ändå bra. :) 
Igår hann jag måla färdigt all "grå" och idag började jag på det vita runt fönster m.m. 


Idag fick jag målat färdigt allt det vita förutom en bit på utsprånget.. det var väldans jobbigt för mitt huvud att stå o titta upp så mkt så jag fick pausa det nån dag. 
Men allt det andra vita är klart på denna sidan.. så himla skönt!! 😍

Den blåa fläcken är som jag skippade där jag inte nådde över källartrappen. 
Kände att jag inte riktigt vågade äventyra och ställa mig där på en stege.. 
Jag kör på rätt hårt trots att jag snart går in i vecka 30 av graviditeten, men i vissa situationer måste jag ändå försöka tänka lite på min kropp och bebisen. ^^ 

Så det får Pontus ta åt mig sen. 
Nästa steg att måla för min del blir uterum/verkstad eftersom det ochså blir en lagom höjd för mig att måla på. :) 

Usch.. vilket jobb det är. 
Men det är bara att kämpa på..  så ska det nog bli klart tids nog. ♥️