Hobby & Fritid

Fru Jannike

Sol, tacksamhet och fotosession.

Redan igår kollade jag vädret och såg att det skulle bli superfint även idag. ⭐
I morse ställde jag fram kameran i hallen, på stativet och med min mysiga kimono bredvid på bänken, redo att hämtas. 

Efter jag lämnat Millan såg jag hur solen gick upp fortare än jag tänkt.. alltså himmelen va SÅ FIN!! 

Så jag passade på att njuta av synen hela vägen hem, men jag förstod ju ochså att jag måste skynda mig om jag ska hinna hem och hämta kameran o hinna tillbaka o fota när solen var som finast.
Sista biten sprang jag & Gila för att skynda på lite.

När jag kom ut på ängen där jag skulle fota hade det mjuka varma rosa/orangea ljuset börjat omvandlas till ljusare färger men solen var ändå fortfarande såå fin! 

Och den gav mig verkligen en stund av tacksamhet.. en tanke på att vi måste uppskatta vårt liv.. vår tid, och allt runt omkring oss. 
Att se större, öppenhjärtat,  kärleksfullt och accepterande på livet och människorna runt omkring. 
Ta inte saker så hårt, njut av allt du kan och stäng ute negativa känslor och tankar.
Var rädd om och uppskatta människor i din närhet..
Man kan inte göra mer än sitt bästa.
Och duger inte det.. då är det inte din förlust. 


Jag är så glad för mitt liv nu.. för min kärleksfulla dotter, min älskade man som alltid finns vid min sida, min fantastiska mamma, mina fina syskon, härliga omtänksamma vänner och mina fantastiska pälsklingar.

Att dom jag uppskattar uppskattar mig tillbaka, lyssnar, accepterar och stöttar. 
Man ger för att kunna ta.♥️

Att jag för tillfället har massa tid till allt jag älskar att göra, att kunna satsa på det jag drömmer om. Om så bara för ett tag, så har jag fått chansen... och jag tar den med stora tag. 
Nu eller aldrig! 
------------------------------------------------------------------------
Jag sprang fram och tillbaka med mina 10 sekunders intervaller.. och utan en tanke på träning, så blir mina fotosessioner alltid ordentliga motionspass. 
  • Trycker på 10 sekunder
  • Ställer in fokus
  • Startar timern
  • Springer fram o ställer mig på rätt ställe
  • Väntar på klicket
  • Springer tillbaka och kollar bilden
Sen börjar det om igen.. ^^ 

Detta upprepas ju ex antal gånger.. Säkert 30-40 rundor. Haha. 
Plus promenad dit och hem.. så visst rör jag mig mer än jag tror. 
Varje morgon startar jag med ett yogapass för att släppa spänningarna kring bröstrygg, axlar, bröst nacke. 
Sen promenerar jag med Emilia till skolan.. 

Ändå kan jag få ångest när jag sen sitter i soffan, eller redigerar på datorn. 
Otroligt förvirrande..  Hahaha. 

Och ja såklart.. NY VIDEO PÅ YOUTUBE! 
KOLLA HÄR.. ♥️

Pontus jobbar ikväll, så jag o Millan har haft myskväll. Nu sover hon och jag kollar idol. 

⭐ En lugn och mysig kväll! ⭐
#1 - GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen

Ååh, så vackert ljus! Härliga bilder :*

Svar: Tack! 😍🤗
Fru Jannike